Дағдарыс жағдайында Украинадағы мектептегі білім: қиындықтар мен күресу стратегиялары
https://doi.org/10.58732/2958-7212-2024-2-57-71
Аннотация
Мектептегі білім адами капиталды дамытудың негізін, экономикалық өсу мен инновацияның маңызды факторын құрайды. Бұл зерттеудің мақсаты-соғыстың және басқа дағдарыстардың украинаның білім беру жүйесіне әсерін талдау және соғыстан кейінгі жағдайдағы қиындықтарды жеңу стратегияларын зерттеу. Зерттеу барысында ғылыми әдебиеттерге жүйелі шолу және білім беруді қаржыландыру және студенттерді қабылдау туралы мәліметтерді статистикалық талдау қолданылады. Деректердің негізгі көздері Дүниежүзілік Банктің статистикасы және Украинаның Білім Министрлігінің 2014-2022 жылдарға арналған есептері болып табылады. Нәтижелер мектептердегі оқушылар санының күрт төмендегенін көрсетеді, әсіресе инфрақұрылымы бұзылған және білімге қол жетімділігі шектеулі алдыңғы қатарлы және ауылдық жерлерде. Халықтың қоныс аударуына байланысты мұғалімдер саны да азайды, ал көптеген мектептер қаржыландыру мен техникалық ресурстардың жетіспеушілігіне тап болды. Мемлекеттік білім беру шығындарының ұлғаюына қарамастан (2022 ЖЫЛЫ ЖІӨ-нің 6% - ы), әсіресе қашықтықтан оқыту үшін цифрлық құралдармен қамтамасыз ету және Интернетке қосылу проблемалары сақталуда. Соғыстың студенттер мен оқытушыларға психологиялық әсері жағдайды одан әрі қиындатады және олардың көпшілігі психикалық денсаулықты қолдауды қажет етеді. Зерттеу қорытындысы бойынша білім беру жүйесін қалпына келтіру үшін қаржыландырудағы олқылықтарды жою, цифрлық құралдарға қолжетімділікті жақсарту және психологиялық қолдау көрсету қажет. Болашақ зерттеулер цифрлық сауаттылықты арттыруға, инклюзивті білім беру стратегияларын әзірлеуге және соғыстан кейінгі жағдайларда білімге тең қолжетімділікті қамтамасыз етуге бағытталған реформаларды жүзеге асыруға бағытталуы керек. Қашықтықтан оқыту инфрақұрылымын кеңейту және білім беру ұйымдарын қайта құру негізгі басымдықтар болады.
Авторлар туралы
Я. НагаеваУкраина
Николаев
М. Т. Курмашева
Қазақстан
Курмашева М.Т. – PhD докторанты
Алматы
Әдебиет тізімі
1. Vakaliuk T. A., Antoniuk D. S. The use of digital technology in general secondary education in Ukraine: current state and future prospects //3L-Person. – 2023. – P. 17-31.
2. Havrylenko T., Doroshenko T., Vykhrushch V., Hurkova T., Bykov I., Zenchenko T. Primary Education in Ukraine. History and European Priorities //Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. – 2021. – Vol. 13. – №. 4. – P. 652-668.
3. Zaporozhchenko T., Fonariuk O., Popadych O., Kliuieva S., Ashikhmina N., Kanibolotska, O. Distance education on the basis of innovative technologies. Problems of the primary school teacher training in Ukraine. – 2022. – Vol. 14. – №. 2. – P. 102-117. https://doi.org/10.18662/rrem/14.2/569
4. Lokshyna O. I., Dzhurylo A. P., Glushko O. Z., Shparyk O. M. Secondary education reform priorities under globalisation: the case of Ukraine in comparison with China, Germany and Poland //SHS Web of Conferences. EDP Sciences. – 2021. – №. 104. – P. 1-15. https://doi.org/10.1051/shsconf/202110401004
5. Lokshyna O., Topuzov O. COVID-19 and education in Ukraine: Responses from the authorities and opinions of educators //Perspectives in Education. – 2021. – Vol. 39. – №. 1. – P. 207-230.
6. Kasatkin O. S. Formation of the school literary education system of Ukraine (90s of the XX century) //Publishing House “Baltija Publishing”. – 2024. – P. 1-12.
7. Londar S., Bakhrushyn V., Gapon V., Londar L., Pron N., Dmytriieva M. Assessment of the efficiency of budgetary funding of general secondary education in Ukraine //Financial & Credit Activity: Problems of Theory & Practice. – 2024. – Vol. 1. – №. 54. – P. 564-577.
8. Zayachuk Y. Ensuring quality higher education in Ukraine in times of war //Journal of Adult and Continuing Education. – 2024. Vol. 4. – P. 153-162. https://doi.org/10.1177/14779714241270254
9. Kotina G., Stepura M., Matviychuk D., Meister A. Sustainability of local public finance and regional development: challenges and opportunities in times of crisis in Ukraine //Financial and credit activity problems of theory and practice. – 2024. – Vol. 2. – №. 55. – P. 144-160. https://doi.org/10.55643/fcaptp.2.55.2024.4314
10. Sedochenko A., Shyyan O. Crisis in higher education—Ukrainian realities //The Palgrave Handbook of Crisis Leadership in Higher Education. – Cham: Springer Nature Switzerland, 2024. – P. 155-174. https://doi.org/10.1007/978-3-031-54509-2_9
11. Siegień W. War and Modernization in Ukraine: A Comparative Study of Systemic Education Reforms //Global Agendas and Education Reforms: A Comparative Study. – Singapore: Springer Nature Singapore, 2024. – P. 115-132. https://doi.org/10.1007/978-981-97-3068-1
12. Udych Z., Shulha I., Chepurna L., Rudenko L., & Dzhus O. Inclusive education in Ukraine: challenges, conditions and implementation strategies //Conhecimento & Diversidade. – 2024. – Vol. 16. – №. 41. – P. 419-445. https://doi.org/10.18316/rcd.v16i41.11506
13. Bykov I. Financing inclusive education in Ukraine //Three Seas Economic Journal. – 2023. – Vol. 4. – №. 2. – P. 1-5. https://doi.org/10.30525/2661-5150/2023-2-1
14. Bader S., Oleksiienko A., Mereniuk K. Digitalization of future education: analysis of risks on the way and selection of mechanisms to overcome barriers (Ukrainian experience) //Futurity Education. – 2022. – Vol. 2. – №. 2. – P. 23-35. https://doi.org/10.57125/FED/2022.10.11.26
15. Marhasova V., Kholiavko N., Popelo O., Krylov D., Zhavoronok A., Biliaze O. The Impact of digitalization on the sustainable development of Ukraine: COVID-19 and war challenges for higher education //Revista de la Universidad del Zulia. – 2023. – Vol. 14. – №. 40. – P. 422-439.
16. Cheromukhina O. War and the labor market in Ukraine //Economics & Education. – 2022. – Vol. 7. – №. 4. – P. 41-46. https://doi.org/10.30525/2500-946X/2022-4-6
17. Hrynevych L., Linnik O., Herczyński J. The new Ukrainian school reform: Achievements, developments and challenges //European Journal of Education. – 2023. – Vol. 58. – №. 4. – P. 542-560.
18. Nazukova N. Funding vocational education and training in Ukraine: waсrtime and after-the-war perspectives //Věda a perspektivy. – 2022. – Vol. 12. – №. 19. 19. World Bank Database. Retrieved from: https://data.worldbank.org/
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Нагаева Я., Курмашева М.Т. Дағдарыс жағдайында Украинадағы мектептегі білім: қиындықтар мен күресу стратегиялары. Qainar Journal of Social Science. 2024;3(2):57-71. https://doi.org/10.58732/2958-7212-2024-2-57-71
For citation:
Nagayeva Ya., Kurmasheva M. School education in Ukraine in the context of the crisis: challenges and strategies to overcome. Qainar Journal of Social Science. 2024;3(2):57-71. https://doi.org/10.58732/2958-7212-2024-2-57-71